Esoterika a víra
Většina z nás vidí a chápe svět kolem nás čtyřrozměrně (tři rozměry prostoru + čas), někteří lidé jsou však údajně schopni chápat a vnímat i další dimenze, které běžný jedinec druhu homo sapiens vnímat nedokáže. Pohledy do budoucnosti, amulety a energeticky významná místa (jako například Stonehenge) - to vše lze zahrnout pod pojem esoterika.
Vírou pak může být důvěra v určitou osobu, instituci, či nauku. Nauku může (ale nemusí) představovat náboženství. Náš internetový časopis Phoenix se nevyhýbá žádnému náboženství ani víře, proto na našich stránkách najdete informace nejen o všech náboženstvích, ale i o všem dalším, co vás v souvislosti s vírou jako takovou zajímá.
Další témata: Zdraví, Psychologie a vztahy, Nadpřirozeno, Jídlo, Výlety, Rozhovory, Pohlazení, Ostatní
-
Pár úvah o současnosti lidstva
Je jistě dobré cvičit si a probouzet pocit sounáležitosti s lidstvem stavěním hrází proti různým zhoubám. Je užitečné probouzet vědomí a svědomí druhých psaním petic, článků, organizováním protestních akcí apod. (pokud tím jen nehovíme sebezálibnému pocitu vlastního hrdinství a spravedlnosti). Je krásné bránit jediný strom, i když kolem jsou či budou káceny tisíce dalších. Je dobré hájit čistotu jezírka, přestože bude časem zaplaveno mohutným přívalem bahna, a ucpávat palcem díry v hrázi rybníka, která se začíná na řadě míst protrhávat. Je dobré postavit balvan do cesty lavině... To všechno jsou ale jen dočasné zábrany, jež v proudu sílícího materializmu a destrukce vezmou za své.
-
Svatý Grál a roty temných duchů
V poslední době můžeme opět v tisku číst o Grálu. Ovšem jen proto, že se před soudem ocitl podivný bezzábranový spolek vyrábějící zřejmě drahé kazety mučených dětí pro úchyly a rovněž – podle starých indiánských návodů – i bezcitné "bojovníky" pro ukryté vůdce považující se za "Parsifaly". Kontext zpravodajského podání ovšem naznačuje, že za jejich abnormálním chováním stojí pojetí světa, jak jej představuje Abdrushinovo poselství Grálu. Jako by jeho popis energií pohybujících stvořením mohl za to, že v honbě za jejich uchopením se v průběhu tisíciletí vystřídaly různé typy lidí od jogínů přes izraelity a templáře až po Hitlerovy speciální oddíly SS.
-
O poznání vyšších světů (6)
Myšlenky a pocity mají pro svět stejný význam jako skutky. Je třeba vědet, že je právě tak zhoubné, když druhého člověka nenávidím, jako když ho udeřím. Pak dojdu i k poznání, že když se sám zdokonaluji, nedělám to pouze pro sebe, nýbrž i pro svět. Z mých čistých citů a myšlenek čerpá svět obdobný užitek, jako když konám něco dobrého. Dokud neuvěřím, jaký význam má mé nitro pro okolní svět, nemohu se stát žákem vyššího poznání. Musím dospět k přesvědčení, že můj cit má právě takový účinek jako vše, co učiní má ruka.
-
Jihočeské vltavíny - Kameny z nebe
Všimli jste si, že agresivní či zcela hmotařští lidé nejen neobdivují květiny, ale někdy je přímo nesnášejí? Při takové procházce botanickou zahradou se nejen upřímně nudí, ale i trpí. Je tu snad jakási podobnost: kdysi se říkalo, že hříšný či zlostný člověk v přítomnosti čistšího, láskyplného často vybuchne, nebo použije jízlivosti, ironie či jiné útočnosti – podle svého povahového "zbrojního arzenálu". Praxe to občas dotvrzuje: nečistoty, které si v poklidu dřímaly, bývají často vybuzeny k aktivitě.
-
O poznání vyšších světů (5)
V dodatku nazvaném "Stupně vyššího poznání" Rudolf Steiner nastínil stručnou charakteristiku jednotlivých stupňů, to jest: smyslového poznání, imaginace, inspirace a intuice. Smyslové, hmotné poznání popisuje jako běžný jev, k němuž je zapotřebí čtyř elementů: vnímaný předmět, obraz, který vzniká v našem vědomí, pojem, který si vybavíme a konečně "já", které si na základě dojmů z předmětu "vytvoří" obraz i pojem. Steiner hovoří o prvním předpokladu vzniku smyslového poznání – o předmětu. Ten však již neplatí pro druhý stupeň, jemuž je věnována zvláštní kapitola.
-
Červenec
Každé roční době vládne jedna vysoká kosmická bytost, která jakoby v pozadí iniciuje a proniká veškerý kosmicko-zemsko-přírodní život v oblasti, kde je právě jí odpovídající roční doba. To vše má souvislosti až do lidské úrovně. Letní přírodní procesy jsou zpoza clony duchovních světů řízeny archandělem Urielem. Ten, na rozdíl od jarního archanděla rozpuku a čistých ideálů Rafaela, pomáhá člověku k pevnosti a realizaci ideálů, přináší inspirace světových duchovních myšlenek a možnost sebekritického rozpoznání našich vnitřních obsahů.
-
Požehnání otevírá naše srdce Boží pomoci a ochraně – rozhovor
Jsou místa, kde je nám dobře, kde se cítíme lehcí a odpočatí, plní jemné a jiskřivé energie, jež volně proudí prostorem a něžně se dotýká našeho ducha svým neviditelným géniem loci. Energie je však síla s neutrálním nábojem, a tak se snadno může stát, že se vlivem vnějších okolností její potenciál odkloní od světla směrem k temnotám. Většina z nás jistě zná ten pocit, kdy se srdce náhle sevře nepochopitelnou úzkostí a do mysli se začínají vkrádat chmurné myšlenky. Veškerá lehkost je rázem tatam a my bychom nejraději utekli daleko od těch podivných míst, kde se každý nádech stává čím dál těžším a kde vzduch nepříjemně houstne v tušení čehosi nežádoucího. Jak velmi nám dokáží ztrpčovat život neviditelné síly zla, kletby či dávné křivdy, jež nedošly rozřešení. A jak málo stačí, abychom vše uvedli zpět do stavu harmonie…
-
"Bratrstvo pravdy a lásky" v českých dějinách
Zdá se být zcela nepatřičné uvažovat o tom, co mají společné staletími oddělení "červencoví svatí" učenci Cyril a Metoděj, poustevník Prokop a "kacíř" Mistr Jan Hus. A přece je toho víc než dost. Byli velmi vzdělaní, usilovali o skutečné žití křesťanského evangelia, byli mimořádně oblíbení lidem a všichni byli tehdejšími církevními hodnostáři označováni za kacíře. Za "svaté" byli církví uznáni pod tlakem jejich v lidu přežívajícího respektu.
-
Jde o modlení nebo usměrňování energie?
Světoznámí psychotronici Lazarev a Dyer doporučují svým pacientům modlení k očistě vědomí a biopole a k otevření přístupu do podvědomí, aby mohly být navozovány příznivější karmické efekty, díky nimž se člověk může vyhnout i některým strázním osudu. Podle zkušeností obou těchto v praxi ostřílených mužů soustředěné modlení způsobí omezení funkce vědomí a naopak uvede do chodu energetické efekty, které vzcházejí z hlubin našeho nitra. Je-li totiž aspoň na několik okamžiků potlačena funkce vědomí, pak se podstatně snadněji do stáváme do kontaktu s intuicí, s takzvanými parapsychologickými fenomény a také s energetickými procesy všehomíra.
-
O poznání vyšších světů (4)
Antroposof Rudolf Steiner, velký znalec duchovních věd a zakladatel Waldorfských škol, žijící na konci 19. a počátkem 20. století, zdůrazňoval vždy, že schopnosti nadsmyslových prožitků dřímají v každém člověku. Podtrhoval také, že tu nejde o vizionářské zážitky nebo mediální zjevení – ta podle něj patří spíše do světa podsmyslového. Jsou svědky plné závislosti na těle, a duševní náplň se při nich stává pouhým projevem tělesného života. Naproti tomu vstup do nadsmyslového světa se při vývoji duševních prožitků děje přesně opačným směrem, tedy vede k menší závislosti na smyslovém i volním životě.